Thursday, May 19, 2011

Tipikal Hantu Malaysia

Hai All.. Aku sebenanye tengah bosan dan sedang menunggu cerita seram*kononnye* kat TV3 apetu tajuk nye... Mantera Anjasmoro ke apetah ejaan dia aku pon lupe.. ya.. skarang di saat aku membuat entry ni adalah pada jam 2057 bertarikh 19/5/2011... dan Khamis malam jemaat so wat?

Secara tiba-tiba aku nak buat cecite pasal hantu plak sebab aku rase kelakar plak ngan hantu Malaysia ni... *padahal kalau jumpa boleh pengsan*

Pertama-tama sekali adalah hantu Melayu lah kan... Hantu melayu ni selalunye perwatakan dia sangat selekeh dan hodoh..berbaju serba putih..dan mempunyai tompokan darah di baju tersebut....ate..rambotnye gini ha.. gebang aje serta tidak terurus...
*Kaklimah ni sekadar perhiasan sahaja*

Itu kalau antu pompuan dia..kalau antu laki2 slalunye En. Poco2 lah kan.. berbungkus dengan kain kafan serta bila dibuka ikatan dikepala makan akan tersembullah muka huduhnya itu...

Baik. Ini yang kedua iaitu hantu cina. Hantu cina ni plak dia maju sikit dari hantu melayu.. selalunye hantu pompuan dia ni kemaaas aje..baju kaler merah, muke pon putih bersih siap mekap lagi..cun wooo... rambut dia pulak mengalahkan orang buat teknik rebonding..auuum.. takdenye nak gerebang2 ni..

Manakala hantu laki2 nya pulak selalunye selalu eh bape banyak selalu.. ha selalunya hantu laki dia suke pakai baju cantik..kostum ape aku pon tak tahu.. lepas tu suke men lelompat si katak lompat..LOMPAT..tapi yang uniknye bila tampal kertas kat dahi teros benti...ngahaha

Kemudian, yang ketiga adalah hantu India. Eh, kan..hantu india macamana ek? Aku tapenah tahu la pulak...ade ke rupenye begini: Memakai sari, mata bundar dan tebeliak...rambut terikat tapi serabai2 siket...lepastu ketawa2 lah macam hantu melayu.. or dia menari2 ?? Adakah seperti gambar dibawah ni????

errr...hantu etnik lain macamana pulak?? Ada sesapa tahu??

p/s: Lepas buat entry ni aku harap aku leh tido malam dengan aman!!!


7 comments:

  1. hantu mantera anjasmoro tak seram langsung..

    ReplyDelete
  2. tu pasal ilmu hitam memang tak seram

    ReplyDelete
  3. hahhaa, entri sengal. Tapi mmg hantu citer melayu huduh2.

    ReplyDelete
  4. tahu takpe..macam susuk tekeluar

    ReplyDelete
  5. haha... tol2.. harap pontianak harum sundal malam jek yg cun~~~ erk!!~~ cun ke?? hahaha.. =))

    ReplyDelete
  6. x yh tgk hantu... g semayang de baik...

    ReplyDelete
  7. pontianak harum sundal malam siap naik kuda..punyelah malas dia nak terbang

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...